אתם לא ‘עובדים כלליים’ – כדי להשיג יותר צריך לוותר ולהתמקד

אתם לא חייבים לקחת כל עבודה שיציעו לכם.

אתם גם לא יכולים ללכת על כל עבודה – אם לא תהיו ממוקדים בתהליך החיפושים בהגדרות של סוג או סוגי המשרות שאתם מכוונים אליהם, תתפזרו ותתקשו למצוא עבודה. הטריק הוא, לדעת קודם כל מה אתה מחפשים ולהתמקד בזה.

כדי שבסופו של דבר תמצאו עבודה, אתם צריכים להשקיע ברציפות בביצוע כמה פעולות:

  1. למצוא את ההזדמנות למשרה
  2. להתאים קו”ח ולהכין מכתב מלווה
  3. לוודא שהגיעו
  4. לעבור מרכז הערכה
  5. לעבור ראיונות
  6. לסגור את הפרטים ולחתום על חוזה

כדי שכל הדברים האלה יקרו צריך שיהיו לכם זמן וחשק.

אם אתם לא ממוקדים, ולא יודע מה אתם רוצים, יהיה לכם פחות חשק והחיפוש יקח זמן אינסופי, כי תרצו לבדוק טווח רחב מדי של משרות.

סביר להניח שתתקלו בהתפזרות, שיכחה, יאוש או תקיעות באחד מהשלבים לאיל כך שלא תבצעו אותו בכלל או שלא תבצעו אותו טוב. אם תרצו להתקדם בנחישות ובצורה טובה, הגדירו בין אחד לשלושה סוגים של משרות, וחפשו רק אותם.

יותר מכך, חלק מהאנשים שנמנעים מלהצטמצם ולהגדיר מה מחפשים, עושים זאת מתוך תחושה שהסיכויים שלהם למצוא עבודה כל כך נמוכים, שאסור להם לוותר על שום אפשרות ולא משנה מה תהיה. אם תכנעו לתחושה כזו ומחפש גם עבודות במחסנאות, גם במזכירות, גם כהנדסאי כימיה וגם בהוראה לתיכון, כנראה לא תמצאו שום דבר טוב.

יש אנשים שנמנעים מלהגדיר מסיבה אחרת – הם מאסו בתחום שלהם, אבל אין להם עדיין מושג לאיזה תחום הם רוצים ללכת. הם מביטים באתרי הדרושים לא רק כדי למצוא עבודה, אלא כדי ללמוד מה יש בכלל. למטרות לימודיות מהסוג הזה, אין שום בעיה בלהיות פחות ממוקדים. אבל ברגע שמעוניינים באמת למצוא עבודה, צריך לסמן מספר קטן של תחומים אטרקטיביים ולעבור לשלב ההתמקדות. מי שלא עובר לשלב ההתמקדות עלול למצוא את עצמו נגרר לעבודה סתמית שהוא לא באמת רוצה, או מבזבז זמן רב מבלי להתקרב למציאת עבודה טובה עבורו.

ההתמקדות צריכה לקרות בכמה פרמטרים, והיא תמיד כוללת הגדרה של משרות שאתם עשויים להיות מעוניינים בהן, והגדרה של משרות שאתם לא מעוניינים בהן. לדוגמא:

 

פרמטר מעוניין לא מעוניין
מיקום באיזור השרון מרחק נסיעה של יותר מחצי שעה
שכר לפחות 7,500 ₪ בחודש
סוג ארגון מפעלי מזון, תרופות או חומרה מפעלים אחרים

 

 

אגב, אם תהיתם למה שמישהו ירצה לעבוד במפעלי מזון, תרופות וחומרה אבל לא במפעלים אחרים, דעו שרק בתחומים האלה רצפת הייצור ממוזגת, ולכן תנאי העבודה נחשבים לנוחים יותר.

תמיד יתכנו מקרים חריגים. יתכן שבסופו של דבר יציעו לכם משרה בשכר נמוך יותר ממה שרשמתם בטבלה, אבל תשקלו זאת כי תגלו שהיא בתחום שיוכל לקדם אתכם, או שיפנו אליכם דרך קשרים משרה שנמצאת במרחק של 45 דקות נסיעה עם שכר גבוה במיוחד.

מצד שני, אל תשקיעו מראש אנרגיה וזמן בחיפוש ובמענה למשרות שמרבית הסיכויים שלא תהיו מעוניינים בהן, על חשבון אנרגיה וזמן שתוכלו להשקיע במשרות שתרצו בסבירות גבוהה יותר.