קורות חיים זה כמו חמין (ידוע גם בשמות ‘צ’ולנט’ ו-‘צ’ונט’), וחמין זו מומחיות יהודית – לוקחים רכיבים פשוטים שיש לכל אחד בבית, ומכינים תבשיל נפלא. אולי כבר ניהלת חברות, ואולי הדברים שעשית בחיים נראים פשוטים. בכל מקרה אפשר להכין מהם קורות חיים נפלאים, שנותנים תחושה חזקה מיהו העובד המוכשר שמאחורי המילים. גם קורות חיים, כמו חמין – מבשלים לאט, מקבלים עצות מטבחים מומחים, וזה יוצא טוב לאחר הרבה ניסיונות. קורות חיים דומים לחמין שמוגש לתכנית בישול – עובדים עליו ומבשלים אותו שעות ארוכות, רק כדי שאיזה שף זועף יוכל בסוף לטעום ולומר בתוך שניה שמדובר במשהו מעולה ואתה עובר לשלב הבא.

לקורות חיים, כמו לחמין, יש גירסאות שצריך להתאים לפי קהל היעד – לדודה עזיזה לא שמים גריסים, ודוד יוסף אוהב הרבה פפריקה. לעבודה באינטל אני אבשל קורות חיים שמדגישים את יכולתי להשתלב בארגון מובנה היטב, ולעבודה בסטארט-אפ אני אדגיש את הגמישות הרבה שלי ויכולת העבודה בתנאי אי-ודאות.

ולבסוף, גם קורות חיים, כמו חמין, צריכים להכביד על הגוף. במקרה של קורות החיים, הם צריכים להכביד על ידו של רכז משאבי האנוש, שלא יצליח להעבירם מערימת ה-‘לסנן’ לפח האשפה במשך אותן שש השניות שהוא מקדיש בממוצע למסמך אחד. הם צריכים להעביר בו תחושת עונג מקצועית של ‘אח, אח, זה מועמד כמו שאנחנו מחפשים’, ובהסבת יד שמאל חיננית, הוא יעביר את קורות החיים שלך לערימה הטובה, ‘לראיון’.

שווה להשקיע מאוד בקורות החיים, כי להרבה אנשים יש קורות חיים טובים (או חמין טוב), אבל למעט מאוד אנשים יש קורות חיים מדהימים (או חמין מדהים), ולעבודות מבוקשות במיוחד, רק קורות החיים המדהימים עוברים לשלב הבא.

בשלו אותם הרבה זמן, תנו להרבה זוגות עיניים לחוות דיעה, שפרו את הניסוח, ושלחו אותם כשהם נראים מעולה, ורצוי ברמה שהם צועקים ‘זה האדם שחיפשנו’.