ניהול טאלנטים במגזר הציבורי (30 שע”א)

הטאלנט במגזר הציבורי הוא העובד שנמצא במיטבו

נהוג לראות את ה-‘טאלנט’ כעובד הנדיר המציע רמת ביצועים חריגה, וארגונים מתחרים על ליבו ומנסים לגייס אותו, פעמים רבות תוך ‘שידול’ לעבור אליהם גם אם אינו מחפש עבודה.

ראייה זו מתאימה בעיקר למגזר הפרטי, שאיננו נתון באותה מידה לאילוצים הקשורים בהעסקה, ושיכול להתחרות על הצעת תנאים והטבות ללא כל מגבלה.

איך הופכים את התנאים השונים במגזר הציבורי ליתרון?

אנו מציעים הגדרה אלטרנטיבית למילה טאלנט – עובד שנמצא במיטבו, תורם את הערך המקסימלי שהוא מסוגל לתרום לארגון, וזוכה להערכה על כך. לפי הגדרה זו, טאלנט אינו רק מי שהוכיח את עצמו במקום אחר וכעת יש לפתות אותו להתגייס לארגון שלנו, כי אם אפשרות פוטנציאלית הפתוחה לכל עובד.

תארו לכם ארגון ציבורי שבו כל העובדים הקיימים מממשים את מלוא הפוטנציאל שלהם – ארגון כזה יהיה דוגמא ומופת למצוינות.

להגדיר מחדש את מושג ה-‘טאלנט’

בקורס זה נלמד כיצד להפוך את הארגון לחממה לטאלנטים, זאת בעזרת שינוי תפיסות ומספר כלים, שאינם דורשים שינוי של תקנות, תקציבים או הסכמים, אלא קורטוב של יוזמה, נחישות ויצירתיות:

  • כלים ניהוליים ותקשורתיים מותאמים לעובד (בניגוד לגישת one size)
  • בניית מסלולי תפקיד מוגדרים המעודדים מצוינות ומעוררים מוטיבציה
  • ניתוח מניעים רגשיים למצוינות ולהתפתחות אישית ועיצוב סביבה ארגונית תומכת

הקורס מתאים למנהלים בכלל ולמנהלי משאבי אנוש בפרט במגזר הציבורי.

ניתן לקחת את הקורס המלא (30 שע”א) או מודולות מתוכו בחלוקה גמישה למספר מפגשים לפי הצורך והיכולת.

כלים ניהוליים ותקשורתיים מותאמים לעובד (10 שע”א)

חברת iDecide פיתחה מודל יישומי ייחודי המאפשר כבר כיום לעשרות מנהלים בכירים במגזר הציבורי לנהל את העובדים בצורה טובה יותר. המודל מחלק את דפוסי החשיבה של אנשים בארגון לחמישה סוגים. לכל סוג של דפוס חשיבה מתאימות דרכי הנעה שונות, ולכל סוג מתאימות משימות שונות שבהן הוא יכול להצטיין יותר.

המודל מעניק ראייה חדשה ושפה להגדרת הבדלים מוחשיים בין עובדים, והבנה כיצד לנצל את המגוון בדפוסי חשיבה למיצוי היכולות של כל עובד וליצירת חלוקת משימות ודינמיקה שמיטיבה הן עם העובדים והן עם המשימות של הארגון.

למעשה, מדובר במימד נוסף ובלתי מדובר של גיוון תעסוקתי. כדי להבין מהי הדרך להצמיח את הטאלנט שבכל עובד, חיוני להבין את ‘מערכת ההפעלה’ שלו ואת הדרך למיצוי הפוטנציאל האישי.

הגדרה וחידוד של מסלולי תפקיד המעודדים מצוינות ומעוררים מוטיבציה (10 שע”א)

הרבה יותר פעמים ממה שנהוג לחשוב, שחיקה ושקיעה בשגרה קשורות לחוסר בהירות לגבי האופק המקצועי, ולמחסור במטרות מקצועיות ברורות.

בחלק זה של הקורס נמפה את בעלי התפקידים בארגון שלנו, ונראה היכן קיים פוטנציאל להתפתחות אישית ומקצועית של אנשים, הן מבחינת צמיחה בתוך התפקיד והן מבחינת מעבר לתפקידים חדשים בעתיד.

לאחר שנמצא הזדמנויות להעלאת הרמה המקצועית והכשירות של אנשים מסוימים, נבחר תפקיד ונבנה עבורו תרשים המפרט לאן אותו בעל תפקיד יכול להגיע. נוכל גם להמציא כינויים לכל דרגה, גם אם איננה רשמית.

ניקח למשל עובד סוציאלי תעסוקתי במחלקה לשירותים חברתיים. ניתן להגדיר שעובד כזה יכול להיות מתחיל, מתקדם או בכיר, ואז לציין בקטגוריות שונות מה המשמעות של כל דרגה.

לדוגמא: עובד סוציאלי תעסוקתי בדרגת בכיר, בקטגוריה של שיווק שירותי המחלקה לאוכלוסיות יעד חדשות, מוגדר כמי שמכונן שיתופי פעולה עם גורמים מחוץ למחלקה.

הגדרה כזו תאפשר להשיג בארגון הסכמה לאילו ביצועים שואפים וכיצד יכול כל עובד יכול לצמוח מקצועית ולהתפתח, וכן תאפשר לקבל הכרה והערכה מבוססים ו-‘אובייקטיביים’ יותר על נקודות החוזקה של העובד.

הניסיון מלמד שהדבר מעלה את המוטיבציה להתקדם בביצועים ו/או בתפקיד, משפר את התקשורת בין מנהלים לעובדים, מגדיל את הבהירות בקשר למטרות הארגון ויוצר שיח חדש מסביב להתפתחות מקצועית. זוהי הדרך להחדיר בכל עובד יותר תחושה של מסוגלות עצמית, ולכוון אותו לפתח את עצמו כטאלנט.

עיצוב סביבה ארגונית תומכת מצוינות (10 שע”א)

עובד יכול לבצע משימה מסוימת בזמן מסוים בצורה מצוינת, ובזמן אחר פתאום ‘לפשל’. השונות נובעת מכמה גורמים, אולם אחד המרכזיים שבהם הוא גורם שלעיתים רחוקות נמצא במודעות – רגשות.

המדע כבר גילה מזמן כי הרגשות הם הגורם היחיד המניע אנשים לפעולה. הצד ‘השכלתני’ אינו מניע במישרין אלא רק דרך השפעה על הרגשות.

בחלק זה של הקורס נבין מהם הרגשות שמביאים להתנהגויות רצויות בביצוע המשימות בארגון, התנהגויות שמקושרות עם ביצועים ברמה גבוהה. נבדוק מה בתרבות הפורמלית והבלתי פורמלית בארגון מעורר את הרגשות הרצויים לנו, ומה דווקא מפריע להם.

לבסוף, נתכנן צעדים מעשיים, הן ‘נצחונות מהירים’ והן לטווח הארוך, שתכליתם ניתן ליצור סביבה ותרבות ארגונית שמעוררת את הרגשות הנכונים ומניעה אנשים למצוינות.

זהו אחד הכלים האפקטיביים והייחודיים ביותר, שמחדש גם למנהלים שכבר ‘עברו את כל הסדנאות האפשריות’, מאפשר להם לעצב סביבה שמצמיחה את הטאלנט, ולזהות ולהפסיק פעולות שפוגעות בצמיחה כזו.

חוויתי, יישומי, מוכוון תוצאה

הקורסים של iDecide בנויים כך שהמע”מ (מרצה עומד ומדבר) נמוך במיוחד, ומרבית הזמן המשתתפים מצויים בפעילות חוויתית ובלמידה אקטיבית. הלמידה מעוצבת בצורה מהנה וקלילה מתוך אמונה שהדבר דווקא מגביר את האפקטיביות, ואין צורך בעומס ובכבדות כדי להפיק תובנות משמעותיות.

ולבסוף, כל הלמידה ותוצאותיה מסוכמות בצורה תמציתית ונגישה, ומתורגמות לצעדים פשוטים לביצוע לאחר הקורס. כדי שכל משתתף ירצה לבצע את הצעדים, עיצבנו את הקורס כך שהמשתתף יוכל לראות כיצד הם פותרים לו בעיות וחוסכים לו בזמן ומשאבים לטווח הקצר, הארוך, או שניהם.

נשמח לספק לכם פרטים נוספים ולהסביר על הקורס, וכיצד ניתן להתאים אותו לאוכלוסית היעד בארגון שלכם. גם אתם יכולים לרכוש את הכלים לפתח את הטאלנט בארגון שלכם, ולהצעיד אותו קדימה לשלב הבא.

שירותים קשורים
וובינר / הרצאה

הרצאת הדגל למעסיקים! כך תהפכו את הארגון לפלטפורמה לקידום הקריירה של העובדים שלכם.