הסדנא לפיתוח קריירה לאקדמיה

סטודנטים מקבלים ידע מעמיק בקריירה

סדנא אינטנסיבית לסטודנטים בשנים מתקדמות, היוצרת קבוצה מובילה ובעלת מסוגלות גבוהה במיוחד להצליח בשוק העבודה.

הסדנא נערכת במפגשים מרוכזים בהם מבינים את שוק העבודה לעומק, מאמצים ומתרגלים את הגישה המיומנויות המאפשרים להפוך לעובדים מבוקשים:

  • ‘הצעת הערך’ שלי למעסיק
  • כיצד למצוא את המשרות דרך נטוורקינג
  • כיצד להתכוונן למשרות שאני יכול/ה להצטיין בהן
  • טכניקות של קופירייטרים בכתיבת קו”ח מותאמות למשרה
  • מענה לשאלות הקשות ביותר בראיון, בעזרת כלי אימפרוביזציה
  • שיפור היכולת בדיונים ובעשייה קבוצתית ומתוך כך הצטיינות במרכזי הערכה
  • (אופציונלי)בניית פרופיל לינקדאין מלוטש שמשדר מקצועיות ושימוש בו לקידום הקריירה

חלק ניכר מהסטודנטים מקדם גם את חבריו ללימודים בקמפוס דרך העברת ידע, עצות והפניה למחזורים נוספים של הסדנא.

היעד: קריירה מצליחה לבוגרים

הסדנא מתאימה לארגונים או למוסדות לימוד שיש להם יעדים שנתיים ורב שנתיים הקשורים בקידום הקריירות של בוגריהם. הוא יכול להוות שירות עיקרי לסטודנטים בנושא קריירה, או שירות משלים למרכז הקריירה, במידה שקיים בקמפוס, אם מרכז הקריירה מתמקד בעבודה פרטנית או מעוניין להרחיב את סל השירותים שלו. הסדנא יכולה להיות מופעלת על ידי ארגון חיצוני המלווה קבוצת סטודנטים מסוימת, קרן מלגות, הדקנאט, מרכז הקריירה במוסד, או אגודת הסטודנטים.

פורמט גמיש

הסדנא הוא יכול להיות מכוון לפקולטה או חוג מסוימים, לקבוצה מוגדרת של סטודנטים כגון מקבלי מלגה מסוימת או משתתפים בפרויקט, או לכלל הסטודנטים. החשוב ביותר הוא, שהבוגרים שמסיימים את הקורס מקבלים כלים להיות יציבים יותר במסלול הקריירה שלהם, מצליחים יותר, ומקודמים – כך שהם עשויים להחזיר את ההשקעה והרבה מעבר לכך, כשגרירים מוצלחים של התכנית או של מוסד הלימודים. הסדנא יכולה להתפרס על שניים-שלושה מפגשים ארוכים בימי שישי או בימי חול, ויום מפגשים אישיים. היא עשויה להיות מוצעת למעוניינים, או להינתן כחלק מתכנית לקבוצה מוגדרת מראש, בסבסוד מלא או בתשלום דמי השתתפות. מומלץ להגביל את הקבוצה ל-16 משתתפים, על מנת לתת ערך מקסימלי ולאפשר לכולם תרגול ותשומת לב מצד המנחה.

רמת הבטחון עולה, ואיתה הביצועים

סטודנטים מדווחים כי הם מבינים את השוק ברמה הרבה יותר גבוהה, ומרגישים שתחושת הערפל לגבי העתיד שלהם פינתה את מקומה ליותר בטחון, שליטה בקריירה וידע מעשי כיצד לנהל אותה. הם מרגישים בטוחים בעצמם, ורבים שומרים על קשר עם המנחה, שואלים שאלות מתקדמות בהמשך הדרך, מדווחים על הצעדים המעשיים שביצעו, או סתם מעדכנים לאן התקבלו, ומודים על הסדנא.

סטודנטים מדווחים על תועלות נוספות: התלהבות מכיוון חדש שלא הכירו קודם, התכווננות מחודשת כתוצאה ממחקר מעמיק שהביא דווקא לפסילה של כיוון, הצלחה במיונים לעבודה שהם עוברים תוך כדי הקורס (סטודנטים לשנה אחרונה בעיקר), היכרות עם אנשי מפתח בתעשיה, ואפילו שיפור מיומנות עבודת הצוות והפרזנטציה.

שיווק הסדנא בקמפוס

במידה שמתקיימת הרשמה פתוחה לסדנא, יש צורך בהעלאת המודעות לשירות ובפרסום הסדנא. אנו מספקים טקסטים לפרסום וחומרים מעוצבים. יחד עם זאת, הפרסום והרישום עצמם מתבצעים על ידי הגורם המארגן, ויש לוודא שקיימים משאבים לבצע את הפרסום על מנת שהסדנא תצא לפועל. ערוצי הפרסום היעילים ביותר הינם לרוב: דוא”ל, פייסבוק, לוחות מודעות, קבוצות וואטסאפ, ובמקרים רבים – כניסה להרצאות על מנת להציג את הסדנא בפני הסטודנטים במשך דקה-שתיים.

שאלות ותשובות
מי מעביר את הסדנאות?

הסדנאות מועברות בידי אחד מחברי הצוות הבכירים של iDecide, לפי סוג המוסד הלימודי והאיזור בארץ. כל המרצים המעבירים את הסדנא משלבים מומחיות בעולם הקריירה ומשאבי האנוש עם יכולות גבוהות בהדרכה ובהנחיית פעילויות חוויתיות.

מה ההבדל בין הסדנא הזו, לבין פעילויות יעוץ וסדנאות אחרות בנושא שהסטודנטים כבר מקבלים?

iDecide היא הגוף המוביל בישראל ששני תחומי ההתמחות המקצועיים העיקריים שלו הם הדרכה וקריירה. הסדנא מעניקה ערך מוסף ומשלים על פני שירותים אחרים בהיבטים הבאים:

  1. היא מרכזת במודל קוהרנטי אחד ובסדנת עומק רציפה את כל תחומי הידע והמיומנות שיש לרכוש בפיתוח קריירה, כך שכל תחום שנלמד תומך בכל התחומים האחרים.
  2. מתוך ניסיוננו, אנו מבצעים התאמה מיטבית לקבוצה, מרמת בחירת הדגשים בתכנית הסדנא, ועד לפרטים הקטנים ביותר כגון הדוגמאות שניתנות בכל נושא.
  3. הסטנדרט הגבוה ביותר בכל ההיבטים, כולל רמת ההנחיה בקורס, המתודולוגיה החדשנית המבוססת על מודל שקיבל הכרה בינלאומית בכנס של ארגון IAEVG, הכלים המקוריים שעוצבו לאופטימיזציה של תהליך הלמידה ברמות הרגשית והקוגנטיבית במקביל, התכנים העדכניים והמחדשים ביותר, הלימוד החוויתי, והעיצוב של החומרים.
מדוע כדאי להשקיע בהבאת סדנא חיצונית למוסד לימודים שכבר יש בו מרכז קריירה?

הניסיון מראה שדווקא מוסדות לימודים שבהם מרכזי קריירה מבוססים וחזקים נוטים להעריך את היתרונות שבסדנא ולקיים אותה בקביעות. הסדנא מאפשרת להם להרחיב את סל השירותים, להרחיב את הערך שמספק מרכז הקריירה דרך קיום סדנת עומק לקבוצת סטודנטים מסוימת, ולהמחיש בקלות בעזרת המשובים כיצד התקציב שהוצא על הסדנא מעניק ערך רב שמתווסף לשאר פעילויות המרכז.

שירותים קשורים
קורס אקדמי

הקורס האקדמי עתיר השבחים, שמעניק לסטודנטים כלים להפוך למועמדים מבוקשים לעבודה בתוך סמסטר

וובינר / הרצאה

איך הופכים להיות מועמדים מובילים למשרות איכותיות ומבוקשות? שיטה מוכחת שפועלת בכל שלבי המיון ומשיגה…

פרטני

לגרום למעסיק להסתכל על דף נייר, ולהבין תוך שש שניות שמבין מאות מועמדים כדאי להזמין…