מלווים מתוך אמונה באדם
בעבודה עם אוכלוסיות מעוטות הזדמנויות מסוגים שונים, היועצים והמנחים שומרים על אמונה מלאה במסוגלות של כל נועץ לקדם את עצמו בתוך נסיבות חייו, ולהתחבר לצעד האפשרי הבא. לכל אורך הדרך אנו מסייעים בהנגשת האמצעים לכך, ומניחים זאת לבחירתו. כנגד הגורמים המגבילים, אנו בונים תשתית מעצימה של נכסים לקריירה.
אלו יכולים להיות:
- נכסי קריירה חיצוניים, כדוגמת מעגל חברתי של אנשים תומכים
- נכסי קריירה פנימיים, כמו מנגנונים להתמודדות עם חסמים, וכמו החלטות – לדוגמא, להתחייב לסטנדרט גבוה בעבודה.
אם האדם המלווה חווה רגעים קשים או חוסר תקוה, לעיתים המסר עבורו יהיה: ‘אני אשא את התקוה בשבילך עד שגם אתה תרגיש אותה”.
להכיר בגורמים מגבילים ובמאפיינים ייחודיים אפשריים
לצד זאת, אנו מתחשבים במאפיינים נפוצים המבדילים את היעוצים או הפעילויות ביחס לאוכלוסיה נורמטיבית. אלו עשויים להיות, בהתאם לסוג האוכלוסיה הספציפי וכמובן לאדם עצמו:
- תפיסה עצמית נמוכה יחסית וחוסר בטחון
- חסם תרבותי להעיד על חוזקות ועל הצלחות של עצמם
- רתיעה מלהתנייד ולעבוד מחוץ לאיזור הקרוב לבית
- השפעה חזקה של תפיסות הקהילה והמשפחה, ולעיתים רצון לרצות
- נורמות נבדלות בהתנהלות כלכלית, כגון הוצאה גבוהה במיוחד על אירועים
- קושי בהתמודדות עם מבחנים ועם תהליכי מיון בלתי מותאמים להם
- קושי לדרוש את המגיע להם ממנהל או מנהלת
- תפיסה של שוק העבודה כמפלה אותם
- תפיסה של שוק העבודה כ-‘משחק סכום אפס’ בו הצלחה גוררת הפסד של מישהו אחר
- נאיביות לגבי המאמץ והתהליך הנדרשים לשם הצלחה ולגבי ‘כללי המשחק’ במסלולי קריירה שונים
- קושי להתמקד באופק קריירה, ונטיה לחפש הזדמנויות מיידיות ‘להסתדר’
- אירועים נקודתיים בחיים עשויים לערער את היציבות הלימודית או התעסוקתית
- לעיתים הצפה וקושי בויסות רגשי במצבים מאתגרים בעבודה
- פערי אוריינות ומשאבים קוגנטיביים מוגבלים
- ריבוי הסחות, אילוצים, ספקות וחששות
אנו מתאימים את מודל השירות ותכניו לפי מחקר על האוכלוסיה הרלוונטית מתוך התחשבות בסעיפים המתאימים ובמאפיינים נוספים ומתחשבים ברקע ובאילוצים. פעילויות קבוצתיות מעוצבות בצורה חווייתית, ולעיתים משחקית, עם חלקים עיוניים מצומצמים.
לפני פעילות
אנו חולקים עם הלקוח המארגן את הפעילות את רשימת נכסי הקריירה הנדרשים לשם מימוש מטרת הפעילות, ומבקשים הערכה לגבי הרמה ההתחלתית של המשתתפים בטרם הפעילות כדי לתכנן במה להתמקד. במידה שמדובר בסדנאות וביעוצים, אנו מבקשים מידע אישי חיוני לגבי המשתתפים, שעלינו לקחת בחשבון בטרם הפעילות.
במהלך הפעילות
אנשי הסגל מוזמנים לנוכחות ותצפית לכל אורך הפעילות. במקרה של מפגשי יעוץ פרטניים הניתנים כחלק מסדנא או בנפרד, מומלץ לרוב כי המאמנים או אנשי המקצוע העובדים עם המשתתפים יתלוו למפגש על מנת להמשיך את תכנית הפעולה שנקבעת מול המשתתף לאחר מכן, למעט במקרים בהם יש תועלת במפגש בארבע עיניים בלבד.
לאחר פעילות
לרוב בסדנאות עומק, תקבלו דיווח תוצאות בכתב לגבי המשתתפים. המנחה או היועץ בפעילות עומדים לרשותכם לאחר הפעילות לשם התייעצות. בסדנאות עומק, המנחה נגיש בטלפון לכל המשתתפים. מניסיוננו, חלקם בהחלט יוצר קשר ונעזרים במנחה באופן יעיל.
הניסיון שלנו
בעזרת מודל עבודה זה סייענו בשיתוף פעולה עם ארגונים ותכניות שמטרתן צמצום פערים בקרב אוכלוסיות שונות, כגון תלמידי תיכון מרקע של מצוקה נפשית וכלכלית, בני עולים משכונות מצוקה, בוגרי פנימיות, סטודנטים בקורסים מקצועיים שהופנו להכשרה דרך גופי רווחה, ומשתתפי תכניות תהליכיות שקיבלו מאיתנו העצמה לתעסוקה והכוונה מקצועית.